Para…i escolta

La petita més gran no calla en tot el dia. Pots probar de parlar entre adults, pero per acabar una frase et veuràs interromput unes 30 vegades. Pots intentar concentrar-te i hauràs de parar el teu procés de pensament 15 vegades per contestar la conversa d’aquesta petita veu que ni tan sols para per agafar aire.

Pero el millor de tot és parar. Parar i escoltar el que diu, escoltar com t’explica les seves experiències del dia, com s’inventa jocs on es celebren aniversaris imaginaris perquè és el que més li agrada, una festa d’aniversari. Escolta com pot explicar una historia tota sola, com pot inventar un joc, o dos, o tres junts, escoltar com ha millorat els seu llenguatge, vocabulari. Apreciar com té fins i tot converses semi bilingües.

Escoltar. Escoltar-la, participar del seu joc, de la seva conversa. Deixar-se sorpendre de com ha crescut, maravellar-se de la petita persona en la que s’està convertint. No deixar que el dia a dia et faci perdre’t aquestes coses.

A mi m’encanta sentir-la. Em canso de vegades quan necessito fer altres coses, o vull explicar alguna cosa a un adult, pero intento fer l’esforç i donar-me compte de l’importància que té per ella que l’escolti, que hi participi. A més, el temps passa volant, i no m’ho vull perdre això que em diu ara.

24

Llavors paro, l’escolto…i m’oblido del que volia fer en un principi, perque segur no era tan important com el que ella em diu.

Anuncis

Deixa un comentari

