Civisme, si us plau!

Avui no parlaré de maternitat, ni de les meves filles, ni res relacionat.

Avui estic emprenyada. I cansada, molt cansada de l’actitut agresiva i impersonal dels cohabitants d’aquesta ciutat (es clar, no de tots, no es pot generalitzar i conec gent de tots tipus, pero els que em trobo pel carrer…

I es que més enllà de si t’ensenyen educación cívica o no (no parlo de com asignatura sino de civisme, de bons modals en general) no es pot anar amb tant mala baba pel món home!

Visc en una ciutat colapsada de trànsit i cotxes, una ciutat que necesitaria un nou pla vial ben pensat (no fet amb presses i per quedar bé); una ciutat amb una contaminació que fa por si et pares a pensar que respires (i amb limitades accions per combatre-la) i què em trobo pel carrer?

Em trobo cotxes que quan, embarassada de mooolts mesos, em veien a punt de creuar un pas de peatons, acceleràven per deixar-me clar que m’esperés per passar (embarassada per segon cop i sumant cotxet l’accelerada era més descarada encara) els pagaran un sou extra per arribar dos minuts abans?

Em trobo conductors amb nens petits sentats sense cadira (de vegades fins i tot de copilot i sense cinturó) que apuren a frenar justet al pas de peatons, i et miren amb cara de pomes agres perque no t’has apartat per deixar passar (tu que creues davant una guarderia amb dos petits de les mans) aquest es l’exemple que volen donar als seus fills?

Em trobo cotxes que fins i tot arriven al punt d’esquivar-me en un pas de peatons, fent-me parar al mig del carrer, i quan els hi dius “ei, que no veus que estic creuant?” (i parlo sempre anant amb cotxets, o nens petits) m’aixequen aquell bonic dit que es el centre de la nostra mà i passant de llarg amb una ganyota se sentiran molt “matxotes?”

Ja m’he acostumat al fet que aqui quan es posa verd el semàfor de peatons no pots passar, has de mirar, perque el 90% de les vegades algun cotxe es passa el semàfor en vermell i et tocarà el claxon per avisar-te que o t’apartes o poder t’atropella. algun cop es paren a pensar les consequències?

Ei, i estic segura que a Barcelona hi ha conductors així, a tots els països del món de fet…però aqui poder han vingut a parar tots junts, o mels trobo tots jo…sembla que tothom va enfadat. Es pugen el cotxe i es posen la màscara d’agresivitat…

i no en parlem de quan vas en cotxe, poses l’intermitent i no et cedeixen el pas “ni pa trás”

o els ciclistes que com no poden anar pel carrer perquè tenen por dels cotxes, i no tenen carril bici, van per la vorera i no s’aparten per res: ells tenen la preferència!

o del vei que entra al ascensor sense deixar-te sortir, o el que quan li dius bon dia no contesta pero et mira…malament!!

o les bicis, ara que aqui és un boom, que com que estan fartes de esquivar els cotxes als carrers, es dediquen a fer slalom entre la gent per la vorera, anant a tota la velocitat que poden…han pensar que passa si xoquen contra una persona gran, o un nen petit, o un cotxet!!??

i bueno…quan veig nens petits dins del cotxe sense cadireta…sí, recordo que nosaltres també anàvem sense cadireta en quant ja podiem seure…però clar, les cadiretes es perfeccionen i s’inventen per donar seguretat…com algu pot preferir que el seu fill de menys de dos anys vagi sense cadireta!? i ni cinturo! de peu voltant pel cotxe…m’estressa! una cosa és un dia, una trajecte curt, una excepció…pero no tots els dies!! sí, també reconec que soc de les de cadireta o coixinet fins els 10!

i també he de dir que un día algú em va confessar que aqui portàven cotxes grans no perque agradessin més, sino per tenir més sensació de poder en front els altres conductors, per no haver de cedir el pas, per poder-te canviar de carril tot i que no et volguessin deixar…aix…que aixi no es fan les coses

en fi…que crec que una asignatura de civisme…ni que fos durant el curs de conduir…no aniria malament…no sé, dic jo

Anuncis

Deixa un comentari

